Lists Recaps Reviews Interviews Explainers
News

Buckingham Palace sources deny claims that officials ‘dictated’ the decision to change Meghan Markle’s name on Archie’s birth certificate

Meghan Markle, Duchess of Sussex. Pic credit: ©ImageCollect.com/Admedia

Buckingham Palace sources have denied Meghan Markle’s claim that the decision to remove her name from Archie’s birth certificate “was dictated by The Palace.”

According to the Daily Mail, a royal source said the Queen and her staff were not involved in the decision and that it was aides of the Sussexes at Kensington Palace who made the changes.

“The certificate was changed by the former office of the Duke and Duchess of Sussex,” the royal insider said, according to the Daily Mail. “It was changed to ensure consistency of the name and title of the Duchess with other private documents.”

The Telegraph also reported that a royal source claimed that something was “lost in translation” regarding the wording of the statement issued by the Sussexes’ PR team.

The source reportedly said that the use of the word “dictated” was “unfortunate,” and that the statement “posed more questions than it answered.”

Media reports alleged Markle removed her name from Archie’s birth certificate

The comments by Buckingham Palace insiders come after Meghan Markle, Duchess of Sussex, came forward to deny media allegations that she secretly removed her name, Rachel Meghan, from Archie’s birth certificate, leaving only her official title, Her Royal Highness The Duchess of Sussex.


Comments - Have Your Say

Leave a Reply